Loading...

ΑΓΧΙΒΑΣΙΗΝ

ΘΕΟΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΘΕΩΝ
ΤΑ ΕΙΔΗ ΤΩΝ ΘΕΩΝ
Ἀγχιβασίην

Θεὸς ἐναντίον θεῶν

Θὰ προσπαθήσω νὰ δώσω τοὺς ὁρισμοὺς καὶ τὰ εἴδη τῶν θρησκειῶν καὶ τῶν θεῶν.
Ἐπίσης, θὰ ἐπισημάνω τὸν κοινωνικό τους ρόλο, τόσο τὸν ἀρχικό, ὅσο καὶ τὸν τῆς δευτερογενοῦς ἐκμετάλλευσής τους ἀπ' τὶς ἑκάστοτε ἐξουσίες.
Τὰ μεταφυσικὰ «πιστεύω» τῆς κάθε θρησκείας, δὲν θὰ τὰ σχολιάσουμε ἐδῶ, καθ᾿ ὅτι εἶναι ἐκτὸς ἐμβελείας τοῦ παρόντος.

Εἴδη καὶ Ὁρισμοὶ τῶν θρησκειῶν καὶ τῶν Θεῶν

Οἱ Θρησκεῖες, ἀπὸ κοινωνικῆς ἀπόψεως, χωρίζονται σ' αὐτὲς ποὺ ἐπεμβαίνουν στὴν πολιτικὴ καὶ κοινωνική ζωὴ καὶ ἔχουν πολιτικὸ λόγο, καὶ σ' αὐτὲς ποὺ εἶναι ἤπιες καὶ ἀσχολοῦνται μόνο μὲ τὰ «πιστεύω» τους.

Οἱ θρησκεῖες ἔχουν συνήθως θεούς, ἕναν ἢ πολλούς, καὶ μ' αὐτὸ τὸ κριτήριο χωρίζονται σὲ Μονοθεϊστικὲς ἢ Πολυθεϊστικές.
Ἐπίσης, διακρίνονται (συνήθως οἱ Μονοθεϊστικές) ἀναλόγως ἂν ὁ θεός τους εἶναι ὁ δημιουργὸς τοῦ κόσμου ἢ ὄχι, δηλαδὴ ἂν τὸ κύριο «πιστεύω» τους εἶναι ὁ Δημιουργισμὸς ἢ ὁ Ἐξελικτισμός.

Ἐτυμολογικὴ προσέγγιση τῆς λέξης «θεός».

Ἡ λέξη προέρχεται ἀπὸ τὸ ρῆμα «θεῶμαι», «θεάομαι», ποὺ σημαίνει θεωρῶ τι μετὰ θαυμασμοῦ, κυττάζω, βλέπω, θεωρῶ, ἐξετάζω, παρακολουθῶ. Τελικῶς, σὲ μεταφορικὸ ἐπίπεδο, «θεὸς» σημαίνει σὲ ὅλες σχεδόν τὶς θρησκεῖες ἐκεῖνον ποὺ βλέπει καὶ γνωρίζει! Στὶς μονοθεϊστικὲς θρησκεῖες, ὁ θεός τους τὰ γνωρίζει καὶ τὰ βλέπει ΟΛΑ, ἐνῶ στὶς πολυθεϊστικές, γίνεται ἐξειδίκευση μεταξὺ τῶν θεῶν καὶ ἕκαστος εἶναι εἰδικὸς σὲ ὁρισμένα θέματα!

Μεταφυσικὰ πιστεύω, «ἠθικὴ» καὶ «ἐκμετάλλευση».

Ἡ κάθε ἐξουσία βολεύεται μὲ τὴν ὕπαρξη τῆς θρησκείας, καὶ τὴν προωθεῖ καὶ συνεργάζεται μαζί της, διότι μὲ θρησκευόμενους «ὑπηκόους» ἡ ἐξουσία στηρίζεται καὶ ἀναπαράγεται εὐκολότερα καὶ καλύτερα. Ἐὰν ὑπάρχει, τὴν συντηρεῖ· ἂν δὲν ὑπάρχει, τὴν εἰσάγει. Ἐξουσία χωρὶς θρησκεία εἶναι ὀμελέτα χωρὶς αὐγά.

Τὰ βασικὰ σημεῖα ποὺ ἐκμεταλλεύεται ἡ Ἐξουσία ἀπὸ τὴν ὕπαρξη τῆς Θρησκείας, εἶναι:

  • Οἱ ἄνθρωποι ποὺ μποροῦν νὰ πιστεύουν τὸν μεταφυσικὸ λόγο, πιστεύουν εὐκολότερα καὶ τὸν ἐξουσιαστικὸ λόγο!
  • Ἡ ἀπόδοση τῆς δικαιοσύνης μετατίθεται γιὰ τὸ μέλλον: στὸ μὲν ἐγγὺς ἀπὸ τὴν Ἐξουσία, στὸ δὲ ἀπώτερο ἀπὸ τὴν Θρησκεία!
  • Ἡ ἀποδοχὴ τῆς ὑπεροχῆς τοῦ θεοῦ μεταβιβάζεται ψυχολογικὰ στὴν ἀποδοχὴ τῆς ὑπεροχῆς τῶν ἀρχόντων!
  • Ἡ αἴσθηση τοῦ «δούλου» ποὺ προέρχεται ἀπὸ τὴν Θρησκεία ἐξυπηρετεῖ ἀφάνταστα τὴν Ἐξουσία.

Ἀγχιβασίην