Loading...

ΠΡΟΣΩΠΙΚΕΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

ΑΓΧΙΒΑΣΙΗΝ
Πολεμος πατηρ παντων
Ἀγχιβασίην

Πόλεμος πατὴρ πάντων

Πόλεμος πάντων μὲν πατήρ ἐστι, πάντων δὲ βασιλεύς, καὶ τοὺς μὲν θεοὺς ἔδειξε τοὺς δὲ ἀνθρώπους, τοὺς μὲν δούλους ἐποίησε τοὺς δὲ ἐλευθέρους
Ἡράκλειτος

Πόλεμος εἶναι ἡ «φυσικὴ κατάσταση» τῆς ὕλης γιὰ τὴν ἐπιβολὴ καὶ ἐπιβίωση τῆς ἰσχυρότερης δομῆς. Κάθε τὶ ποὺ γεννιέται εἶναι ἀποτέλεσμα προηγούμενων σχηματισμῶν ποὺ ἀνταγωνίσθηκαν στὸ παρελθόν.

Στὸ φυσικὸ ἐπίπεδο, τὰ πράγματα δὲν μᾶς ἐκπλήσσουν, καθ᾿ ὅτι μᾶς φαίνεται «φυσικὸ ἑπόμενο» ὁ κάθε νεο-εμφανιζόμενος σχηματισμός (δομή) καὶ ὁ κάθε ἐξαφανιζόμενος τοιοῦτος, νὰ μοιάζει νὰ εἶναι τὸ ἀποτέλεσμα τῆς φυσικῆς κινήσεως τῶν πραγμάτων, κάτι ποὺ κατ' οὐσίαν εἶναι «πόλεμος».

Στὸ βιολογικὸ ἐπίπεδο, ὁ ἀνταγωνισμός (ὁ πόλεμος) μέχρι θανάτου εἶναι ὁ κανὼν καὶ τὸ νόημα τῆς Ζωῆς. Δὲν ὑπάρχει ζωὴ χωρὶς «καταστροφὴ τῆς ζωῆς», γιὰ ἐπιβίωση ἀτομική καὶ τοῦ εἴδους ἀφ' ἑνός, γιὰ τὴν ἀναπαραγωγὴ τῶν ἀτόμων καὶ τοῦ εἴδους ἀφ' ἑτέρου.

Στὸ ἱστορικὸ ἐπίπεδο, οἱ κοινωνίες καὶ οἱ κοινότητες ἀναπτύσσουν ὅπλα καὶ ὀργάνωση, καὶ πολεμοῦν τοὺς ἀντίστοιχους γειτονικοὺς κοινωνικοὺς σχηματισμούς, προκειμένου νὰ τοὺς κατακτήσουν καὶ νὰ τοὺς ἐξουσιάσουν, ἴσως καὶ γιὰ νὰ τοὺς ἐξολοθρεύσουν, εἴτε γιὰ λόγους καλύτερης ἐξασφάλισης ἐπάρκειας πόρων, εἴτε καὶ γιὰ λόγους καθαρὰ κυριαρχικούς (ἀναπαραγωγὴ τῆς σχέσης Κυρίου-Δούλου). Τὰ παραδείγματα ἀπὸ τὴν Ἱστορία εἶναι ἀτελείωτα.

Τὰ αἴτια στὸ κοινωνικὸ ἐπίπεδο ποὺ ὁδηγοῦν δύο σχηματισμοὺς σὲ Πόλεμο, μποροῦν νὰ καταταγοῦν σὲ δύο ὁμάδες:
1) τὰ Ἐσωτερικὰ αἴτια καὶ δομές. Ἡ ἀνάπτυξη ἰσχυρῶν ὅπλων εἶναι εὐθέως ἀνάλογη τῆς «ταξικότητας τῆς Κοινωνίας». Ἡ συνέχιση τοῦ βιολογικοῦ ἐπιπέδου στὸ κοινωνικὸ δίνει στὸ ἄτομο ἕνα ψευδο-ἄλλοθι γιὰ τὴν κυριαρχία του ἐπάνω σὲ συνανθρώπους του. Μιὰ κοινωνία ἰσότητας δὲν μπορεῖ νὰ ἀναπτύξει ἰσχυρὰ προϊόντα καὶ ἄρα καὶ ὅπλα. Ἡ ἰσχυρὴ κοινωνικὴ διαφοροποίηση (ταξικότητα), γιὰ νὰ ἐξασφαλισθεῖ καλύτερα, χρειάζεται νὰ κατακτήσει ἄλλες κοινωνίες.
2) τὰ Ἐξωτερικὰ αἴτια καὶ δομές. Ἐδῶ ὅταν ὁ ἰσχυρότερος αὐτο-ἐκτιμήσει τὴν ἀνωτερότητά του σὲ σχέση μὲ τὴν ἐξωτερικὴ γειτονικὴ κοινωνία, ἡ κήρυξη τοῦ πολέμου εἶναι θέμα ἀφορμῆς!

Μόνο μιὰ Παγκόσμια κοινωνία «Πολιτῶν» ποὺ θὰ ἐξασφαλίζει σ' ὅλους τοὺς ἀνθρώπους της, χωρὶς καμμία διάκριση (ἡλικίας, φύλου, ἐκπαίδευσης, χρώματος, φυλῆς, ἰδιοκτησίας, καταγωγῆς, ἱκανοτήτων, ἀναγκῶν κ. λπ.)

  1. τὴν δυνατότητα νὰ συμμετέχουν ἰσότιμα στὴν διαχείριση τῶν πόρων, στὴν ἐκπαίδευση, στὴν δικαιοσύνη, στὴν διοίκηση, στὸν πολιτικὸ λόγο, στὴν ἐργασία καὶ τὴν παραγωγή, στὴν διανομὴ τοῦ παραγόμενου προϊόντος,
  2. τὴν πλήρη ἀπαλλαγὴ ἀπὸ προϊόντα «πολυτελείας καὶ ἐξουσίας» (ὅπως χρῆμα-τοκογλυφία, πολιτικὸ κόμμα, ὅπλα, πορνεία κ. λπ.),
  3. τὶς συνθῆκες (μέσῳ ἐκπαίδευσης) γιὰ τὴν ἀντικατάσταση τοῦ ἰδεολογικοῦ διπόλου «Κύριος-Δοῦλος» μὲ τὴν ἔννοια «Πολίτης»,

θὰ μπορέσει νὰ καταργήσει τὸν κοινωνικοϊστορικὸ πόλεμο καὶ τὸ ἀνθρώπινο αἷμα ἀπὸ ἀνθρώπινο χέρι!


Ἀγχιβασίην