Παρασκευάς Ν. Παρασκευόπουλος

 

Η Παιδεία εν Τάφω(;)


Βιβλιο [19]

 

[19] Π.Ν. Παρασκευόπουλος, Η Παιδεία εν Τάφω(;), Πρώτη Έκδοση, Αθήνα, 2007, σελ. 192, Εκδόσεις Π.Ν. Παρασκευόπουλου.

Περιγράφει την κατάσταση στα ΑΕΙ της χώρας μας. Δίνει και ένα ενδιαφέρον παράδειγμα οικογενειοκρατίας.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ

ΠΕΡΙΛΗΨΗ                                                                                                                              5

 

ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ ΣΧΟΛΙΑ                                                                                                           7

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ: ΤΙΣ ΠΤΑΙΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ

ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΜΑΣ;                                                                                       11

 

Α.1 Η γενική κατάσταση στη χώρα μας ως αποτέλεσμα πιστοποίησης:

Είμαστε πρώτοι στη διαπλοκή και στη διαφθορά στην Ε.Ε.                                                   11

Α.2 Οι διδάσκοντες στα ΑΕΙ και ΑΤΕΙ                                                                                   13

            Α.2.1 Kαθηγητές πρότυπα προς αποφυγήν                                                                 13

            Α.2.2 Καθηγητές πρότυπα προς μίμηση                                                                     15

Α.3 Οι ευθύνες της Πολιτείας                                                                                                            16

Α.3.1 Η υποχρηματοδότηση από την Πολιτεία                                                           17

Α.3.2 Ένας σύγχρονος Νόμος Πλαίσιο                                                                      17

Α.3.3 Η κομματικοποίηση στα Πανεπιστήμια                                                            18

Α.4 Οι φοιτητές                                                                                                                       18

Α.5 Το τρίγωνο της ευθύνης                                                                                                   19

Α.6 Η Αξιολόγηση των ΑΕΙ και των ΑΤΕΙ από επιτροπές της Ε.Ε.                                       22

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ: ΑΠΟΔΕΙΞΕΙΣ ΤΗΣ ΔΙΑΓΝΩΣΗΣ ΟΤΙ

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΑΕΙ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΤΕΙ

ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ΕΙΝΑΙ, ΚΑΤΑ ΚΥΡΙΟ ΛΟΓΟ, ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ                                      24

 

Β.1 Αποδείξεις με γενικές παρατηρήσεις                                                                               24

Β.2 Αποδείξεις με μία συγκεκριμένη αλλά πολύ χαρακτηριστική

περίπτωση οικογενειοκρατίας                                                                                                 25

            Β.2.1 Γενικά και απρόσωπα εισαγωγικά σχόλια                                                         25

            Β.2.2 Η συγκεκριμένη περίπτωση οικογενειοκρατίας και το

                      μαρτύριο ενός καθηγητή που την μάχεται                                                        26

            Β.2.3 Έχουν δολοφονηθεί τα συστήματα αξιών και οι νόμοι

                      ηθικής τάξεως μέσα στα ΑΕΙ και τα ΑΤΕΙ                                                        31

Β.3 Αποδείξεις από την αξιολόγηση των ΑΕΙ στην Ευρώπη και στον

Πλανήτη                                                                                                                                 34

Β.3.1. Κριτήρια αξιολόγησης των ΑΕΙ                                                                      34

Β.3.2. Η κατάταξη των Ελληνικών Πανεπιστημίων στην Ευρώπη

           και στον Πλανήτη                                                                                             37

Β.3.3. Σύγκριση μεταξύ καθηγητών και Τμημάτων ως προς το

           ερευνητικό τους έργο                                                                                                   39

(α) Αξιολόγηση των καθηγητών ως προς το ερευνητικό τους έργο                           39

(β) Σύγκριση μεταξύ τριών ίδιων Τμημάτων ΗΜΜΥ τριών

διαφορετικών  Πολυτεχνείων, του ΜΙΤ, του GIT και του ΕΜΠ                                  40

(γ) Παρουσίαση των αποτελεσμάτων της σύγκρισης                                                 41

(δ) Πως ερμηνεύεται η κατανομή της βαθμολογίας των

καθηγητών στο ΜΙΤ, στο GIT και στο ΕΜΠ                                                              50

(ε) Μερικά χρήσιμα σχόλια                                                                                        51

Β.3.4 Σύγκριση μεταξύ καθηγητών ως προς το εκπαιδευτικό τους έργο:

          Τα προπτυχιακά συγγράμματα                                                                                      54

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΡΙΤΟ: ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΘΑ ΕΞΑΣΦΑΛΙΣΟΥΝ

ΤΗΝ ΕΠΙΤΥΧΙΑ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΜΑΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ ΓΙΑ

ΤΗΝ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΤΩΝ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΩΝ ΜΑΣ                                                  57

 

Γ.1 Η προσφορά των Καθηγητών                                                                                           58

            Γ.1.1 Οι καθηγητές να γίνουν μονίμως και αποκλειστικά

                     μαχόμενοι για την αναβάθμιση των Πανεπιστημίων μας                                  58

            Γ.1.2 Προληπτικά μέτρα                                                                                             59

            Γ.1.3 Διάλογος – κατανόηση – πειθώ                                                                         60

            Γ.1.4 Κατασταλτικά μέτρα                                                                                          60

            Γ.1.5 Οι Πρυτάνεις, οι Κοσμήτορες και οι Πρόεδροι της

                     αναβάθμισης της Ανώτατης Παιδείας μας                                                         62

Γ.2 Η προσφορά της Πολιτείας                                                                                               62

            Γ.2.1 Αύξηση της χρηματοδότησης από την Πολιτεία                                               62

            Γ.2.2 Νέος Νόμος Πλαίσιο                                                                                        63

            Γ.2.3 Διακομματική προσέγγιση στα θέματα της Παιδείας                                        65

            Γ.2.4 Δημοψήφισμα για την Ανώτατη Παιδεία                                                           66

            Γ.2.5 Μία σύντομη αναφορά στο Άρθρο 16 του Συντάγματος                                   66

Γ.3 Η προσφορά των Φοιτητών                                                                                             68

Γ.4 «ΚΑΛΕΣΜΑ ΑΓΩΝΑ» για την αναβάθμιση της Πατρίδας μας και

       της Ανώτατης Παιδείας μας                                                                                             68

 

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΤΕΤΑΡΤΟ: Ο ΣΥΝΟΛΙΚΟΣ ΣΤΟΧΟΣ ΤΗΣ

ΑΝΩΤΑΤΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ                                                                                                      71

 

ΕΠΙΛΟΓΟΣ                                                                                                                           73

 

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ                                                                                                                75-175

 

 

Copyright 2008. George Koufoudakis