image004

 

Νυν και αεί υπέρ πάντων ο Proastiakos

Σχόλια και Κριτική στα Δρομολόγια Πελοποννήσου της 22ης Ιουνίου 2020

 

 

Ας ξεκινήσουμε με μερικά ρητορικά ερωτήματα: με πόσα τρένα ημερησίως εξυπηρετείται ο επιβάτης που θέλει να πάει:

·       από την Αλίαρτο ως το Δοξαρά;

·       από τις Αγγείες ως τη Λεπτοκαρυά;

·       από τον Άγρα ως το Λιανοβέργι;

·       από τη Δήμητρα ως τη Μέστη;

Ένας καλοπροαίρετος συνομιλητής θα ένευε συγκαταβατικά και θα απαντούσε «δυστυχώς με ένα ή με κανένα». Ένας κακοπροαίρετος συνομιλητής (σαν εμένα) θα ανασήκωνε τους ώμους και θα απαντούσε «με κανένα, αλλά έχει καμία σημασία;». Ούσα σε παράλληλο σύμπαν, η TrainOSE θα απαντούσε θριαμβευτικά «με κανένα, αλλά ο επιβάτης που θέλει να πάει από την Κινέτα ως το Ζεφύρι εξυπηρετείται με 18 τρένα!»

 

 

Μάντης κακών

Εκτός από κακοπροαίρετος τυγχάνω και μάντης κακών, ή, μάλλον, μάντης χείριστων. Πριν από 10 χρόνια περίπου είχα κάνει μια εφιαλτική πρόβλεψη, αν και τότε θα μού φαινόταν αδιανόητο η νέα γραμμή εν έτει 2020 να έχει ξεμείνει στο Αίγιο…

 

 

Μερικά χρόνια αργότερα κι ενώ τα έργα επαναλαμβάνονταν, ο εφιάλτης δεν ξεκολλούσε από το μυαλό μου…

 

Image2

 

Όντως, η επικείμενη εκμετάλλευση της γραμμής μεταξύ Αθήνας και Αιγίου προκαλεί μόνο γέλιο (ιδίως δε στους μετόχους του ΚΤΕΛ Αχαΐας προκαλεί γέλιο μετά δακρύων χαράς). Από την κατανόηση της φτώχειας των ALCo, χρειάστηκαν 15 χρόνια και μερικές εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ για να διαπιστώσουμε ότι, εκτός του σύμπαντος και της ανθρώπινης βλακείας, δεν έχει όρια ούτε ο Proastiakos. Γνωρίζαμε ήδη ότι το Κιάτο είναι προάστιο της Αθήνας και ο Παλαιοφάρσαλος είναι προάστιο της Θεσσαλονίκης, οπότε σαν καλοί και υπάκουοι μαθητές τώρα θα μάθουμε ότι το Αίγιο είναι επίσης προάστιο της Αθήνας. Τι, δεν είναι;

 

 

Λίγη ιστορία

Η εγκληματική δράση του Proastiakos σε σχέση με τις υπεραστικές σιδηροδρομικές μετακινήσεις της Πελοποννήσου χρονολογείται ήδη από το μακρινό 2005, οπότε και ο (ενιαίος, τότε) Ο.Σ.Ε. αποφάσισε ότι οι κάτοικοι της Πελοποννήσου αποτελούν μια ιδιαίτερη κατηγορία υπανθρώπων που δεν δικαιούται να απολαμβάνει ποιοτική και γρήγορη συγκοινωνία. Τα πελοποννησιακά IC που επί μια 15/ετία συνέδεαν απευθείας την Αθήνα με τις μεγάλες πόλεις της βόρειας και της δυτικής Πελοποννήσου δεν αντικαταστάθηκαν από υπερταχείες αυτοκινητάμαξες κανονικής γραμμής (ηλικίας μόλις 10 ετών τότε και σε άριστη κατάσταση) αλλά από τοπικά δρομολόγια, εκτελούμενα από αυτοκινητάμαξες περιορισμένων δυνατοτήτων. Το καθεστώς αυτό δε μεταβλήθηκε ούτε μετά την παράδοση της γραμμής ως το Κιάτο, ούτε μετά την παράδοση των απευθείας γραμμών στο ΣΚΑ, παρόλο που ένα IC κανονικής γραμμής θα επέτρεπε τότε τη σύνδεση της Αθήνας με την Πάτρα σε χρόνο μόλις 2:45’ (συμπεριλαμβανομένης της μετεπιβίβασης). Δυστυχώς, ο Proastiakos είχε άλλη άποψη και μετά από λίγο προέκυψαν τα ελεεινά δρομολόγια της 1ης Αυγούστου 2009, οπότε και το ηρωικό 22 απαιτούσε 3:43’ μεταξύ Αθήνας και Πάτρας (και τα Ganz Mavag τώρα δικαιώνονται), κι έδεσε το γλυκό.

Η Πελοπόννησος έμελλε να αποκτήσει ηλεκτροκίνητο σιδηρόδρομο λίγες μέρες μετά τη μοιραία νύχτα της 9ης Δεκεμβρίου 2010, όμως σχεδόν ταυτόχρονα έμελλε να χάσει το σηματοδοτούμενο σιδηρόδρομο. Παράλληλα, επειδή οι κακές συνήθειες, μεταξύ αυτών και η (από κτίσεως Ρώμης) αντίληψη ότι τα τρένα της Πελοποννήσου πρέπει να σταματούν σε κάθε πιθανή και απίθανη στάση «για να ξυπερετιέται ο κόσμος» (sic), δεν κόβονται εύκολα, η πρώτη εκδοχή των λεωφορείων μεταξύ Κιάτου και Πάτρας αφορούσε σε …τοπικά δρομολόγια με προγραμματισμένες στάσεις σε κάθε χωριό, τα οποία, όπως καλά θυμάστε, κυκλοφορούσαν άδεια (εν μέσω οικονομικής κατάρρευσης του δημοσίου, τότε). Κάποια στιγμή, η TrainOSE είδε το φως το αληθινόν και καθιέρωσε τα express λεωφορεία, με αξιοσημείωτη επιτυχία.

 

 

Αναγνώριση του πεδίου της μάχης και επισήμανση των θέσεων του εχθρού

Με τη βοήθεια του Google Earth μπορούμε να εντοπίσουμε το σταθμό υπεραστικών λεωφορείων του Αιγίου να βρίσκεται στο κέντρο της πόλης, επομένως ένα όχι αμελητέο μέρος των πελατών του ΚΤΕΛ Αχαΐας μπορεί να προσεγγίσει το σταθμό με τα πόδια. Αντίθετα, ο νέος σιδηροδρομικός σταθμός βρίσκεται σε μια απαγορευτική για περπάτημα απόσταση, με αποτέλεσμα οι δυνητικοί επιβάτες του σιδηροδρόμου να χρειάζονται είτε ταξί είτε κάποιον διαθέσιμο συγγενή για να τους μεταφέρει με αυτοκίνητο. Όχι, μην ονειροβατείτε: η TrainOSE δεν πρόκειται να δρομολογήσει τροφοδοτικό λεωφορείο μεταξύ σταθμού και πόλης, ακριβώς όπως δε δρομολόγησε ποτέ τέτοιο λεωφορείο για τις ανάγκες των κατοίκων των Μεγάρων και της Κορίνθου και ακριβώς όπως η γραμμή μεταξύ Εξαμιλίων και Κορίνθου αφέθηκε να σαπίσει, διότι ο Proastiakos είναι αυθύπαρκτη οντότητα και δεν έχει ανάγκη από ψωρο-λεωφορεία ή (ακόμα χειρότερα) από rail-buses μετρικής γραμμής (ντροπή μου να λέω τέτοιες κακές λέξεις…).

Τα πράγματα είναι πιο ευνοϊκά για το σιδηρόδρομο στο Διακοφτό και την Ακράτα, μιας και οι σταθμοί αυτών των πόλεων διατήρησαν τις παλιές τους θέσεις. Δεν έμελλε, όμως, να έχει την ίδια τύχη και το Ξυλόκαστρο. Αντί της διατήρησης του σταθμού εντός πόλης (έστω ως στάση, όπως στο Διακοφτό), κρίθηκε ως πιο χρήσιμη η κατασκευή ενός σταθμού σε απόσταση 2 km από την πόλη, ώστε να εξασφαλιστεί ότι οι εκεί εισπράξεις του ΚΤΕΛ Κορινθίας δε θα υποστούν την παραμικρή μείωση. Αλλά δεν ανησυχώ: οι μόρτες του Ξυλοκάστρου θα είναι μονίμως γεμάτες με εμπορικά βαγόνια, υπό την προϋπόθεση ότι ο Ο.Σ.Ε. θα καταφέρει τελικά να βρει κλειδούχους (hint: μπορεί να βρει άπειρους στον ιστότοπο www.oaed.gr).

Σεβόμενο τους πελάτες του που τού εξασφαλίζουν παντεσπάνι (την ίδια ώρα που η TrainOSE παίζει στην κατηγορία του επιδοτούμενου τζαμπατζήδικου ξεροκόμματου, διότι υποφέρει κι αυτή από έλλειψη προσωπικού), το ΚΤΕΛ Αχαΐας δρομολογεί καθημερινά σχεδόν 16 λεωφορεία μεταξύ Αθήνας και Αιγίου. Παράλληλα, το ΚΤΕΛ Κορινθίας εξασφαλίζει 14 συνδέσεις μεταξύ Ξυλοκάστρου και Αθήνας. Γίνεται άμεσα αντιληπτή η συγκοινωνιακή δυναμική της περιοχής, που ναι μεν έχει ανάγκη τα τοπικά δρομολόγια, αλλά έχει ακόμα περισσότερη ανάγκη τα υπερταχέα δρομολόγια. Το μειονέκτημα της απόστασης από τα κέντρα των μεγάλων πόλεων και της μικρότερης πυκνότητας δρομολογίων σε σχέση με τα υπεραστικά λεωφορεία επιβάλλεται να ισοσκελιστεί από μειωμένους χρόνους, εξαιρετικά καλύτερους από αυτούς των υπεραστικών λεωφορείων (που πλέον απολαμβάνουν σύγχρονο δρόμο εφ’ όλης της διαδρομής τους). Πιστεύει κανείς στα σοβαρά ότι τα rail-buses και το δεκάλεπτο αναμονής στο Κιάτο μπορούν να ανταγωνιστούν τους χρόνους των απευθείας λεωφορείων; Η TrainOSE επιμένει ανοήτως στην ίδια τακτική: δρομολόγια χαμηλών ταχυτήτων και αμέτρητων στάσεων και έπειτα ενδελεχής μελέτη σχετικά με το τι έχουν τα έρμα και ψοφάνε, την ίδια ακριβώς ώρα που τα λεωφορεία ακριβώς απέναντι από τη γραμμή κυκλοφορούν γεμάτα…

 

 

Πολλά λεφτά και λίγα τρένα

Με δεδομένη τη μη συνέχεια της ηλεκτροκίνησης (που ακόμα δεν έχει πληρωθεί) και την ανυπαρξία της σηματοδότησης (που έχει χρυσοπληρωθεί), πιστεύω ότι το τροχαίο υλικό που έπρεπε να χρησιμοποιείται είναι, κατά φθίνουσα σειρά, το ακόλουθο:

·              αυτοκινητάμαξα AEG

·              ελκόμενη σύνθεση με Δ/Η εφ’ όλης της διαδρομής

·              ελκόμενη σύνθεση με ηλεκτράμαξα ως το Κιάτο και ακολούθως με Δ/Η

·              αυτοκινητάμαξα ΜΑΝ σειράς 621 101/201 ή rail-bus εφ’ όλης της διαδρομής με λίγες στάσεις

·              ηλεκτροκίνητη αυτοκινητάμαξα ως το Κιάτο και ακολούθως αυτοκινητάμαξα ΜΑΝ σειράς 621 101/201 ή rail-bus με λίγες στάσεις

·              αυτοκινητάμαξα ΜΑΝ σειράς 621 101/201 ή rail-bus εφ’ όλης της διαδρομής με όλες τις στάσεις

·              ηλεκτροκίνητη αυτοκινητάμαξα ως το Κιάτο και ακολούθως αυτοκινητάμαξα ΜΑΝ σειράς 621 101/201 ή rail-bus με όλες τις στάσεις

Τι, άραγε, θα διάλεγε η TrainOSE;

13 χρόνια μετά την παράδοση της γραμμής ως το Κιάτο, η επέκταση του Αιγίου καταβρόχθισε μερικές εκατοντάδες εκατομμυρίων ευρώ, παραδίδεται μισή και συνοδεύεται από τη δρομολόγηση μόλις 6 ζευγών, εκ των οποίων τα 3 συνδέονται με το Αεροδρόμιο (με μετεπιβίβαση και με λίγες στάσεις), τα 2 συνδέονται με τον Πειραιά (με μετεπιβίβαση και με όλες τις στάσεις) και 1 συνδέει απευθείας το Αίγιο με το σταθμό Λαρίσης (με λίγες στάσεις).

 

Αεροδρόμιο

Πλακεντίας

Πειραιάς

Αθήνα

Κιάτο

Αίγιο

300

 

 

 

04:39

06:01 – 06:02

06:55

1300

 

 

05:17

05:34 – 05:36

06:55

 

1302

 

 

06:17

06:34 – 06:36

07:55

 

401/412 + 302

06:49

07:03

 

 

08:20 – 08:29

09:14

1304

 

 

07:17

07:34 – 07:36

08:55

 

1306

 

 

08:17

08:34 – 08:36

09:55

 

1308 + 304

 

 

09:17

09:34 – 09:36

10:55 – 11:06

11:58

1310

 

 

10:17

10:34 – 10:36

11:55

 

1312

 

 

11:17

11:34 – 11:36

12:55

 

403/414 + 306

11:49

12:03

 

 

13:20 – 13:29

14:14

1314

 

 

12:17

12:34 – 12:36

13:55

 

1316

 

 

13:17

13:34 – 13:36

14:55

 

1318 + 308

 

 

14:17

14:34 – 14:36

15:55 – 16:06

15:58

1320

 

 

15:17

15:34 – 15:36

16:55

 

1322

 

 

16:17

16:34 – 16:36

17:55

 

405/416 + 310

16:49

17:03

 

 

18:20 – 18:29

19:14

1324

 

 

17:17

17:34 – 17:36

18:55

 

1326

 

 

18:17

18:34 – 18:36

19:55

 

1328

 

 

19:17

19:34 – 19:36

20:55

 

2300

 

 

20:17

20:34 – 20:36

21:55

 

2302

 

 

21:17

21:34 – 21:36

22:55

 

2304

 

 

22:17

22:34 – 22:36

23:55

 

 

 

Αίγιο

Κιάτο

Αθήνα

Πειραιάς

Πλακεντίας

Αεροδρόμιο

1301

 

04:59

06:17 – 06:19

06:37

 

 

1303

 

05:59

07:17 – 07:19

07:37

 

 

1305

 

06:59

08:17 – 08:19

08:37

 

 

1307

 

07:59

09:17 – 09:19

09:37

 

 

301 + 411/402

07:38

08:23 – 08:32

 

 

09:56

10:10

1309

 

08:59

10:17 – 10:19

10:37

 

 

1311

 

09:59

11:17 – 11:19

11:37

 

 

303 + 1313

09:57

10:51 – 10:59

12:17 – 12:19

12:37

 

 

1315

 

11:59

13:17 – 13:19

13:37

 

 

1317

 

12:59

14:17 – 14:19

14:37

 

 

305 + 413/404

12:38

13:23 – 13:32

 

 

14:56

15:10

1319

 

13:59

15:17 – 15:19

15:37

 

 

1321

 

14:59

16:17 – 16:19

16:37

 

 

307 + 1323

14:57

15:51 – 15:59

17:17 – 17:19

17:37

 

 

1325

 

16:59

18:17 – 18:19

18:37

 

 

1327

 

17:59

19:17 – 19:19

19:37

 

 

309 + 415/406

17:38

18:23 – 18:32

 

 

19:56

20:10

1329

 

18:59

20:17 – 20:19

20:37

 

 

2301

 

19:59

21:17 – 21:19

21:37

 

 

311

19:33

20:19 – 20:23

21:37

 

 

 

2303

 

20:59

22:17 – 22:19

22:37

 

 

2305

 

21:59

22:17 – 22:19

23:37

 

 

 

Ας κάνουμε άλλη μια ιστορική αναφορά… σύμφωνα με τα δρομολόγια του 2007, η διαδρομή μεταξύ Αθήνας και Αιγίου εξασφαλιζόταν σε 2:44’. Πολλά χρόνια παλιότερα, τα δρομολόγια του 1992 (τα πρώτα μετά την καθιέρωση των IC της μετρικής γραμμής) εξασφάλιζαν την εν λόγω σύνδεση απευθείας σε 2:50’.

 

IMG

 

Σήμερα, οι δύο αυτές πόλεις απέχουν σιδηροδρομικώς μεταξύ τους 2:20’. Αποτελεί επιτυχία το να απαιτείται χρόνος 2:20’ για τη σύνδεση δύο πόλεων που απέχουν 178 km μέσω μιας υπερσύγχρονης γραμμής, δηλαδή το ότι η «μέση» ταχύτητα της όλης διαδρομής ανέρχεται σε 76 km/h; Αποτελεί ορθολογική αξιοποίηση των χρημάτων που αγόγγυστα (και εν μέσω εξοντωτικής οικονομικής κρίσης) πλήρωσε ο ελληνικός λαός για μια γραμμή υψηλών ταχυτήτων, το να κινούνται τρένα με «μέση» ταχύτητα 76 km/h; Οι ερωτήσεις δεν είναι ρητορικές∙ η απάντηση σάς είναι γνωστή εδώ και 15 χρόνια και ακούει στο όνομα Proastiakos.

Τι κίνητρο έχει, λοιπόν, ο κάτοικος του Αιγίου να υποστεί 3 μέσα μεταφοράς ως την Αθήνα (ένα αυτοκίνητο και δύο τρένα), τη στιγμή που μπορεί με ένα μόνο να εξυπηρετηθεί σε μικρότερο χρόνο, με πλουσιότερα δρομολόγια και χωρίς κάθε τόσο να κάνει και μια μικρή μετακόμιση; Πότε επιτέλους η TrainOSE θα καταλάβει ότι δε μπορεί να στριμώχνει όλα τα καρπούζια κάτω από την ίδια μασχάλη; Ναι, συμφωνώ ότι πρέπει να εξασφαλίζεται ένα minimum συγκοινωνιακής εξυπηρέτησης για τα μικρά χωριά, όμως πρέπει προηγουμένως να έχουν εξαντληθεί οι δυνατότητες της γραμμής για υπερταχέα δρομολόγια που θα εξάλειφαν δια παντός τον οδικό ανταγωνισμό, εκτός αν η TrainOSE είναι τόσο μεγαλόψυχη που νοιάζεται περισσότερο για το παντεσπάνι των ανταγωνιστών της παρά για το δικό της ξεροκόμματο. Σε ένα ατελείωτο κρεσέντο τάσεων πελοποννησιακής αυτοχειρίας, η TrainOSE προτιμά τους λίγους επιβάτες του Διμηνιού και της Λυγιάς παρά τους πολλούς επιβάτες του Αιγίου και της Πάτρας.

Τα τρία ζεύγη του Αεροδρομίου εξυπηρετούνται από δρομολόγια λίγων στάσεων, ώστε η διαδρομή μεταξύ Αιγίου και Αεροδρομίου να απαιτεί χρόνο περίπου 2:30’, ενώ λίγος περισσότερος χρόνος (και μια ακόμα μετεπιβίβαση) απαιτείται για τη μέσω Νεραντζιώτισσας μετάβαση προς το κέντρο της Αθήνας. Ο συνδυασμός λεωφορείου ΚΤΕΛ και X93 διαρκεί πράγματι λίγο περισσότερο χρόνο σε σχέση με το τρένο, ποιο όμως είναι το μερίδιο των επιβατών μεταξύ Αιγίου και Αθήνας που συνεχίζουν προς Αεροδρόμιο ή που προτιμούν να μετακινηθούν μέσω Πλακεντίας ή μέσω Νεραντζιώτισσας και όχι μέσω σταθμού Λαρίσης; Επιπλέον, εντύπωση προκαλεί η κυκλοφορία των δρομολογίων Αεροδρομίου – Κιάτου μεταξύ δρομολογίων Πειραιά – Κιάτου∙ θα εξασφαλίζεται με επάνδρωση κάποιου ενδιάμεσου σταθμού ή με ειδικές ακολουθήσεις;

 

 

Το πλέγμα που θα προτιμούσα …

… με δεδομένη τη μη σηματοδότηση δυτικώς των Άνω Λιοσίων και μέχρι την παράδοση της ηλεκτροκίνησης ως το Αίγιο δίνεται ακριβώς παρακάτω. Αν η γραμμή σηματοδοτείτο και επιτρεπόταν ανάπτυξη ταχυτήτων 200 km/h (δηλαδή, των ταχυτήτων που κάποια φορολογούμενα κορόιδα χρυσοπλήρωσαν) τώρα θα είχαμε άλλο σιδηρόδρομο (και θα κάναμε άλλη κουβέντα).

 

 

1310

20

1312

10

1314

22

1316

12

1318

24

1320

14

1322

26

1324

16

1326

1328

Πειραιάς

05:17

06:17

07:17

08:17

09:17

10:17

11:17

12:17

13:17

14:17

15:17

16:17

17:17

18:17

19:17

20:17

21:17

22:17

Αθήνα

05:34

06:30

07:34

08:30

09:34

10:30

11:34

12:30

13:34

14:30

15:34

16:30

17:34

18:30

19:34

20:30

21:34

22:34

05:36

06:36

07:36

08:36

09:36

10:36

11:36

12:36

13:36

14:36

15:36

16:36

17:36

18:36

19:36

20:36

21:36

22:36

Κάτω Αχαρνές

05:44

06:43

07:44

08:43

09:44

10:43

11:44

12:43

13:44

14:43

15:44

16:43

17:44

18:43

19:44

20:43

21:44

22:44

05:45

06:45

07:45

08:45

09:45

10:45

11:45

12:45

13:45

14:45

15:45

16:45

17:45

18:45

19:45

20:45

21:45

22:45

Εξαμίλια

06:38

07:27

08:38

09:27

10:38

11:27

12:38

13:27

14:38

15:27

16:38

17:27

18:38

19:27

20:38

21:27

22:38

23:38

06:39

07:30

08:39

09:30

10:39

11:30

12:39

13:30

14:39

15:30

16:39

17:30

18:39

19:30

20:39

21:30

22:39

23:39

Κιάτο

06:55

07:44

08:55

09:44

10:55

11:44

12:55

13:44

14:55

15:44

16:55

17:44

18:55

19:44

20:55

21:44

22:55

23:55

Ξυλόκαστρο

 

07:50

09:50

11:50

13:50

15:50

17:50

19:50

21:50

Ακράτα

 

08:04

10:04

12:04

14:04

16:04

18:04

20:04

22:04

Διακοφτό

 

08:12

10:12

12:12

14:12

16:12

18:12

20:12

22:12

Αίγιο

 

08:18

10:18

12:18

14:18

16:18

18:18

20:18

22:18

 

 

1311

1313

11

1315

21

1317

13

1319

23

1321

15

1323

25

1325

17

1327

27

1329

Πειραιάς

06:37

07:37

08:37

09:37

10:37

11:37

12:37

13:37

14:37

15:37

16:37

17:37

18:37

19:37

20:37

21:37

22:37

23:37

Αθήνα

06:19

07:19

08:23

09:19

10:23

11:19

12:23

13:19

14:23

15:19

16:23

17:19

18:23

19:19

20:23

21:19

22:23

23:19

06:17

07:17

08:17

09:17

10:17

11:17

12:17

13:17

14:17

15:17

16:17

17:17

18:17

19:17

20:17

21:17

22:17

23:17

Κάτω Αχαρνές

06:08

07:08

08:09

09:08

10:09

11:08

12:09

13:08

14:09

15:08

16:09

17:08

18:09

19:08

20:09

21:08

22:09

23:08

06:07

07:07

08:07

09:07

10:07

11:07

12:07

13:07

14:07

15:07

16:07

17:07

18:07

19:07

20:07

21:07

22:07

23:07

Εξαμίλια

05:15

06:15

07:25

08:15

09:25

10:15

11:25

12:15

13:25

14:15

15:25

16:15

17:25

18:15

19:25

20:15

21:25

22:15

05:14

06:14

07:22

08:14

09:22

10:14

11:22

12:14

13:22

14:14

15:22

16:14

17:22

18:14

19:22

20:14

21:22

22:14

Κιάτο

04:59

05:59

07:09

07:59

09:09

09:59

11:09

11:59

13:09

13:59

15:09

15:59

17:09

17:59

19:09

19:59

21:09

21:59

Ξυλόκαστρο

 

07:03

09:03

11:03

13:03

15:03

17:03

19:03

21:03

Ακράτα

 

06:49

08:49

10:49

12:49

14:49

16:49

18:49

20:49

Διακοφτό

 

06:41

08:41

10:41

12:41

14:41

16:41

18:41

20:41

Αίγιο

 

06:34

08:34

10:34

12:34

14:34

16:34

18:34

20:34

 

Λ20A

Λ20B

Λ10

Λ22A

Λ22B

Λ12

Λ24A

Λ24B

Λ14

Λ26A

Λ26B

Λ16

Λ11

Λ21A

Λ21B

Λ13

Λ23A

Λ23B

Λ15

Λ25A

Λ25B

Λ17

Λ27A

Λ27B

08:30

08:30

10:30

12:30

12:30

14:30

16:30

16:30

18:30

20:30

20:30

22:30

Αίγιο

06:20

08:20

08:20

10:20

12:20

12:20

14:20

16:20

16:20

18:20

20:20

20:20

09:00

11:00

13:00

15:00

17:00

19:00

21:00

23:00

Πάτρα

05:50

07:50

09:50

11:50

13:50

15:50

17:50

19:50

10:15

14:15

18:15

22:15

Πύργος

06:35

10:35

14:35

18:35

 

430

432

434

436

431

433

435

437

09:35

13:35

17:35

21:35

Εξαμίλια

09:14

13:14

17:14

21:14

10:23

14:23

18:23

22:23

Άργος

08:26

12:26

16:26

20:26

10:25

14:25

18:25

22:25

08:24

12:24

16:24

20:24

10:35

14:35

18:35

22:35

Ναύπλιο

08:14

12:14

16:14

20:14

 

Σε κάθε περίπτωση, διατηρώντας τους υφιστάμενους χρόνους μεταξύ Πειραιά και Σ.Κ.Α. είναι δυνατόν να δρομολογηθούν IC ανά δύο ώρες, εξασφαλίζοντας πάντα βολικότατη ανταπόκριση από και προς Αεροδρόμιο και μη απαιτώντας την επάνδρωση κανενός επιπλέον σταθμού, και παράλληλα να υποστηριχθούν μελλοντικώς δρομολόγια προς Ναύπλιο (ιδανικά, ακόμα και ανά δύο ώρες!). Η μόνη «θυσία» (μέχρι την ενεργοποίηση της ηλεκτροκίνησης εφ’ όλης της διαδρομής) θα ήταν οι μικροί σταθμοί μεταξύ Κιάτου και Αιγίου, που θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται με λεωφορείο από Κιάτο. Ενδιαφέρον, δε νομίζετε;

 

 

Επιστροφή στην ενότητα «Δημοσιεύσεις»

Επιστροφή στην Αρχική Σελίδα