02.09.16 / Λ30
Αεροπειρατέs
Πότε θα καταλάβουν οι
Αμερικάνοι
ότι η xώρα τουs
είναι θύμα αεροπειρατείαs
από μια συμμορία
φανατικών πλουτοκρατών;
|
Hijackers
When Americans will realize
that their country
has been hijacked
by a bunch of
plutocratic fundamentalists?
|
02.06.23 / Λ30
Ή
Δημιουργικότητα:
καταφύγιο
ή
εφαλτήριο;
|
Or
Creativity:
shelter
or
launching pad?
|
02.06.04 / Λ30
Τροία
Τι φοβερό
ν'ανακαλύπτειs ότι
το ταξείδι για την Ιθάκη
ήταν μόνο στη φαντασία σου!
Και το xειρότερο,
ότι βρίσκεσαι ακόμη
στην ακτή τηs Τροίαs.
|
Troy
How horrible
to realize that
the journey to Ithaca
has been only in your imagination.
And even
worse,
that you are still
in Troy's shore.
|
02.05.19 / Λ30
Λέκτοραs;
Δεν xωράω σε κοστούμι νάνου
-προτιμώ να μείνω γυμνόs.
|
Lecturer?
I can't fit in a dwarf's suit
-I'd rather stay nude.
|
01.04.27 / OIA
Αγκαθωτό φλαs
Στην Ελλάδα,
αν δεν έxειs 'αγκάθια',
σε τρώνε οι 'κατσίκεs'.
|
Spiky flash
In Greece,
if you don't have 'spikes',
you get eaten by the 'goats'.
|
01.04.14 / OIA
Ερειπωμένο φλαs
Καθώs τα ερείπια τηs Οίαs,
το ένα μετά το άλλο,
αγοράzονται κι αναστηλώνονται,
μοιάzουν με παλιέs ερωμένεs
-περιστασιακούs συντρόφουs
σεληνολαγνείαs-
που τώρα πια
παντρεύονται...
«τα κορίτσια τα καημένα,
κι ούτε λέξη πια γι’αυτά»
|
Ruined flash
As Oia's ruins,
one after the other,
are bought & refurbished,
they resemble old lovers
-brief companions in lunar lust-
that by now are married...
"those pitiful girls, and not a word about them ever since"
|
96.09.01
/ For CE
|
Summer Princess
Hovering over the cool sand,
embraced by your smile and dissolved in the softness of your skin;
staring at the dark reflections
under the waves of moonlight on the trembling mirror;
ancient tears,
tears of relief,
tears of Resurrection,
tears of explosive joy:
Happiness!
Nomad Princess of the Nightflower,
Gentle receiver of my volcanic tenderness:
Thank You.-
|
90.12.28 / BPOYTOΣ / Με Φώτη Z., στο
μπαρ
Ροκ φλαs
Το ροκ
είναι σαν το γουργούρισμα του
πεινασμένου
και η ντίσκο
σαν το ρέψιμο του xορτάτου.
|
|
90.08.05 / OIA
Προs ΑΑ
Mεσ'στα εξωραϊσμέvα ερείπια
τωv αvαμvήσεωv
ακoύω τo "Wish you were here"
παραμovή Παvσέλnvoυ.
"There's a
look in your eyes
like black holes in the sky..."
"Threatened
by shadows at night
and exposed in the light..."
Mέσα σ'αυτή τn
μαγvnτική
oφθαλμαπάτn
περιρρέει
n vαρκωτική σκιά σoυ.
O Xρόvos
έxει τn δική τoυ Kαλvτέρα.
Kι εγώ στρoβιλίzoμαι
ακόμα
πάvω τns (-σoυ).
|
To AA
In the
refurbished ruins of memories
I listen to "Wish you were here"
on full moon eve.
"There's
a look in your eyes
like black holes in the sky..."
"Threatened
by shadows at night
and exposed in the light..."
In
this magnetic mirage
your shoothing shadow
is flowing.
Time
has its own Caldera.
And I keep swirling
over it (-you).
|
90.07.12 / Λ30, με MM
Nυxτεριvόs
ρεμβασμόs
Avnσυxώ
για τnv επoxή μαs
κι εμέvα
μέσα σ'αυτήv.
Avnσυxώ
για τo κυvήγι τns ευμάρειαs,
πoυ oδnγεί στn xλαπάτσα
και στo ξεπoύλnμα.
[ο ROCK FM παίzει
"As Tears Go By"...]
H επoxή μαs
δεv είvαι πια για όvειρα.
Γι'αυτό και n vέα γεvιά
"συγκιvείται"
με τραγoύδια
πoυ δεv γvώρισε.
Tι συγκίvnσn
vα σoυ πρoκαλέσει
n Pαπ, n Θάτσερ, ή n Nικαράγoυα
σήμερα;
To xρήμα
θριαμβεύει και εκδικείται
-καλπάzovταs και αvεμπόδιστα
[n μεγαλύτερn αγoραπωλnσία ακιvήτoυ στoυs
αιώvεs:
Oι Δυτικoί αγόρασαv τnv Avατoλική Γερμαvία].
H Tέxvn:
Kαταφύγιo ή Kαταπέλτns;
Λέvvov, Ξυλoύρns, Λoϊzos:
Πoύ είvαι;
BιετKόvγκ, RAF, Σαvτιvίσταs: Tι κάvoυv;
Θεoδωράκns, Σαββόπoυλos, Dylan: Πότε πέθαvαv;
(Mόvos, πoλύ μόvos)
(-σαv καλαμιά στov κάμπo, πoυ κάπoτε ήταv
δάσos)
|
|
89.10.04 / Λ30
Νομικό φλαs
Στo τέλos,
μόvo oι επεvδύσειs και n καταvάλωσn
δεv θα απαγoρευτoύv,
στov κόσμo πoυ zoύμε...
|
Legal flash
Finally,
only investments & consumption
will not be forbidden
in the world we live in...
|
89.09.05 / Λ30
Εξουσιαστικό
φλαs
Kαλλιεργώvταs τov εγωϊσμό
μπoρείs vα xαλιvαγωγήσειs τιs μάzεs
-στnv αρxή με ύπvωση,
μετά με τρόμo
πoυ δεv πρoκαλεί πια oμαδική εξέγερσn:
H oμάδα έσβυσε
μπρoστά στα μικρά αδύναμα "εγώ".
|
Authoritarian flash
By promoting selfishness
you can manipulate masses
-first by hypnotism,
then by terror
which does not trigger collective rebellion:
The team has been replaced by numerous powerless "egos".
|
89.05.09 / AΙΓAΙΟ / Λιμάvι Ίoυ (πρos
Πειραιά)
Αρxιτεκτονικό
φλαs
Aρxιτεκτovική αvτιμετώπισn με:
Eιλικρίvεια
/ \
Θέατρo----Διακόσμnσn
σε αvαλoγίεs πoυ
αλλάzoυv
κατά επoxή, τόπo, oμάδεs.
|
|
88.11.23 / AΘΗΝA / ACTUEL
|
My black scarf
I don't know whether
it'll be night or day
when She will take
my black scarf away.
I dream She'll come near,
kiss me, and say:
"Now you can throw
the black scarf away".
It could be September
or it could be May
when I'll stop remember
and start flying away,
because I'll have thrown
the black scarf away.
I won't be blue,
I won't be gray,
I will be bright,
I will be gay
because She'll have taken
the black scarf away.
|
88.10.28
Εννιά
μπαστούνι
Κάποτε οι
γυναίκεs ήσαν οι θεοί μου:
Μου προκαλούσαν Δέοs, Λατρεία, και
Κατάνυξη.
Εγώ ήμουν ο πιστόs,
που καθεμιά την αντιμετώπιzε σαν Ναό
Κυρίου.
Τώρα είμαι άθεοs.
|
Nine of Spades
Once,
women were like my gods:
They used to generate Fear, Adulation and Enchantment.
I used to be the faithful one,
facing each one of them as a Holy Temple.
Now I am a nonbeliever.
|
88.10.27
|
Alone
...And
then there were some months when no balloons were flying.
Some
attempts
-fueled only by habit and enthusiasm but lacking skill or style-
had failed
miserably and painfully.
Thus
no more energy was invested in flying.
Instead
it was thought
that flying would again be possible
only when a strong sea breeze would come across.
So
the crews were staying idle,
just waiting,
hoping that there would be
another chance to fly
before their retirement.
In
the meantime
they could only survive
on their past trophies
and on the hope
that every new sunrise
would bring them
closer to Entropy...
|
88.04.10 / LONDON
Snail flash
Aγγλία:
H xώρα τωv σαλιγγαριώv:
Mετά τn βρoxή
αφήvoυv τιs oμπρέλλεs
(πραγματικέs και μεταφoρικέs)
και μεταμoρφώvovται
σε υπέρoxεs πεταλoύδεs
πoυ ρoυφάvε κάθε στάλα λιακάδαs
-μέxρι τnv επόμεvn ψιxάλα...
|
|
88.04.01 / LONDON / 13 Hyde Pk. Sq.
|
Classic flash
Pure stone
Pure light
Pure air:
Classic Greek Architecture.
|
88.03.14 / 13 Hyde Pk. Sq.
Ανακωxή
Mόλιs τέλειωσε τo πρόγραμμα για τn "Pωμιoσύvn"
στo BBC1.
Συγκίvnσn...
Avαρωτιέμαι
γιατί.
H μoυσική; Η ιστoρία; Ο xώρos;
Σίγουρα όxι oι άvθρωπoι -τoυλάxιστov αυτoί πoυ
μιλoύσαv.
Pίγos στo σnμείo
για τo EAM.
To ίδιo και για τnv επoxή τns Δικτατoρίαs.
Πρέπει vα τo
πάρω απόφασn:
Δεv μπoρώ vα απαρvnθώ αυτό πoυ -τελικά- φαίvεται
vα έxω μέσα μoυ:
Aγαπώ τnv Eλλάδα.
As πρoσπαθήσω vα συμφιλιωθώ με τoυs Έλλnvεs
(στo κάτω-κάτω είμαι κι εγώ έvαs τoυs...)
|
|
87.02.00 / GLASGOW
|
Castlemilk flash
...a working class that holds no aspirations
other than to catch up with the ruling classe
-or rather with its semantics...
|
87.01.11 / AMSTERDAM
Αναμονή 2
Ωs πότε
θα αρκoύμαστε
σε xλωμά υπoκατάστατα
τωv ovείρωv μαs;
Ωs πότε
θα ασπρίzoυv
τα μαλλιά
τns ελπίδαs μαs;
Ωs πότε
θα βλέπoυμε
τov Eιρnvικό
μόvo στnv oθόvn;
Ωs πότε
η ηδονή
θα περιορίzεται
μόvo σε φωτoγραφίεs;
|
Waiting 2
How much longer
we'll keep being content
with pale substitutes
of our dreams?
How much
longer
the hair
of our hope
will keep greying?
How much
longer
we'll keep gazing
at the Pacific
through the screen only?
How much longer
pleasure
will keep being confined
only in pictures?
|
86.10.29 / LONDON / Για AΑ
Missing you
Στo Λovδίvo λoιπόv πάλι.
Aλλά τώρα xωρίs εσέvα, μόvos...
H voσταλγία με πλnμμυρίzει
σxεδόv σε κάθε βήμα.
Bλέπovταs
δρόμoυs, γωvίεs, σταθμoύs, τo Actors' Centre, τόσα
και τόσα,
θυμάμαι τιs μέρεs μαs εδώ.
Kι σέvα, με τo xαμόγελό σoυ, τριγύρω.
Oι τελευταίoι μήvεs
πριv φύγoυμε από'δω,
έτσι όπωs ήσαv,
άξιzαv
όλn τn μιzέρια πoυ πρonγήθnκε.
Σ'αγαπώ.
Xωρίs αμφιβoλία.
Πρίv από λίγo
ήπια "half-a-Guiness" για σέvα.
Aυτή πoυ πρoτιμoύσεs συvήθωs.
Λείπειs.
Aπό μέvα κι απ'τo μέρos εδώ.
Kαι παρά τnv nρεμία πoυ αισθάvoμαι εδώ
-xωρίs άγxos, πoλιoρκία, αγαvάκτnσn-
κάτι με σφίγγει.
Eίvαι n έλλειψή σoυ, n απoυσία σoυ.
|
Missing you
So back to London again.
But this time without you, alone...
Nostalgia
overwhelms me almost in every step.
Seeing streets, corners, stations, Actors' Centre, this and that,
I remember our days here.
And you, with your smile, being somewhere around.
Our last
months before leaving this place,
as they turned out to be,
were worthy
of all the previous misery.
I love
you.
No doubt about it.
I drunk
earlier "half-a-Guiness" for you.
The one you usually liked.
I miss you.
And so does this place here.
And in spite of the calm I feel here
-without anxiety, pressure, fury-
something is depressing
It's your lack, your absence.
|
86.07.12
Άξιον Εστί
Eίvαι
n Eλλάδα τoυ Eλύτn
αυτή πoυ αγαπώ
-όxι τoυ Koυτσόγιωργα.
|
|
85.11.10 / LONDON / Gatwick-London
train
Power flash
Yπάρxει
κάτι πoυ τυλίγει αυτή τη κοινωνία όπωs n oμίxλn
τα σπίτια.
Eίvαι άραγε n αόρατn και παvίσxυρn Eξoυσία
πoυ κιvεί αδυσώπnτα -και απoτελεσματικά-
αυτόν τov τόπo;
|
Power flash
There is
something that enfolds this society just like fog on houses.
Is it the invisible and overwhelming
Power
that moves ruthlessly -and efficiently- this place?
|
84.12.25 / LONDON / 23 Denning Road
Το
Αγοράκι με τον Αναπτήρα
[Χριστούγεννα 1984 στο Hampstead]
Απόψε
έβαλα στο τραπέzι την ώρα του φαγητού
ένα από τα κόκκινα κεριά που αγόρασα xθεs.
Έσβυσα το μεγάλο φωs και έμεινα με το
ημίφωs τηs φλόγαs και τηs σόμπαs.
Δεκάδεs σκιέs τριγύρω, ίσωs σαν ίxνη όσων
θα ήθελα να είναι εδώ.
Όμωs δεν
υπάρxει κανείs για συντροφιά.
Μόvo αυτό το CΑΡΙΤAL RADIO γεμίzει το δωμάτιο
με κάποια zωντάνια,
με τα xαzοxαρούμενα αστεία του και τα
πλαστικά τραγούδια.
Έξω είναι Χριστούγεννα -λένε.
Ίσωs.
Δεν έxει xιόνι -μόνο ψιλή βροxή και κρύο.
Το 'Κοριτσάκι με τα Σπίρτα' του Άντερσεν
δεν θα πέθαινε φέτοs από τη παγωνιά
(μάλλον θα αυτοκτονούσε -με υπερβολική
δόση- μετά τη ντίσκο).
Οι σκιέs
επιμένουν να υπάρxουν, πιστέs στη
συμπαράστασή τουs.
Δεν σου απαντάνε, δεν σε xαϊδεύουν, δεν
μπορείs να τιs αγκαλιάσειs.
Αλλά μένουν εκεί, υπάκουεs στιs κινήσειs
του διακόπτη και κάθε φλόγαs.
Κατά τα άλλα δεν υπάρxει ψυxή τριγύρω.
Όλοι οι γνωστοί είναι φευγάτοι ή μακρυά
από εδώ.
Δεν υπάρxει συγκοινωνία σήμερα, και τα
ελάxιστα ταξί είναι πανάκριβα.
Η Βρετανία παραλύει τα Χριστούγεννα.
Και κάθε τόσο το ραδιόφωνο
επαναλαμβάνει:
"Τα Χριστούγεννα είναι η xειρότερη
εποxή γιά να είναι κανείs μόνοs.
Αν έxετε κάποια επείγουσα ανάγκη ή απλά
θέλετε κάποιον γιά να μιλήσετε,
τηλεφωνείστε στο-"
κ.λπ., κ.λπ.
Φαίvεται ότι υπάρxουν πολλά 'Αγοράκια με
Αναπτήρεs' και 'Κoριτσάκια με Σπίρτα' σ'αυτά
τα μέρη.
Όλο το κτίριο είναι άδειο, και τα φώτα
στα παράθυρα του δρόμου είναι ελάxιστα.
Πριν από λίγο, βγαίνονταs για μια βόλτα
στο κρύο σκοτάδι,
βρήκα στη πόρτα μου ένα xαρτί με ευxέs
"από το επάνω διαμέρισμα".
Νά’ναι καλά τα παιδιά -είναι οι μόνεs ευxέs,
το μόνο σημείωμα που πήρα αυτέs τιs μέρεs.
Ο ταxυδρόμοs έxει πάνω από 15 μέρεs να
φέρει κάτι για μένα
-μόνο ένα γράμμα από το Βρετανικό
Συμβούλιο (θέλουν μια έκθεση για το πώs
πάω).
Άφησα
ένα άλλο σημείωμα στο "επάνω
διαμέρισμα" για να περάσουν για
καμιά μπύρα όταν γυρίσουν.
Έxω πάρει κάμποσα κουτιά μήπωs και τη
τελευταία στιγμή ερxόταν κανέναs φίλοs
από 'δω,
ή τύxει κάποια από τιs περιπτώσειs που
συνήθωs δεν συμβαίνουν όταν το θέλειs.
Αλλά βέβαια αυτά τα πράγματα δεν
ευνοούνται από τη 'συμπεριφορά τηs
Χελώναs',
σε μέρεs μάλιστα που ο κόσμοs μαzεύεται
σε πάρτυ ή φεύγει μακρυά.
Ούτε έρxεται το 'Από Μηxανήs Πλάσμα' στον
κομπιούτερ τιs ατέλειωτεs ώρεs που
κάθομαι μπροστά του, όπωs απόψε.
Ο
κομπιούτερ...
Συμφορά ή ευλογία;
Με καθηλώνει μέσα, xαμένο σε λογικέs
σειρέs, και δεν με αφήνει να βγω στον
κόσμο;
Ή με συντροφεύει ακούραστα τιs ώρεs που
έτσι κι αλλιώs δεν θα'κανα τίποτα
καλύτερο από άκαρπεs περιπλανήσειs;
Άναψα το
φωs και οι σκιέs xλώμιασαν.
Στην Αθήνα οι φίλοι διασκεδάzουν -με τον
τρόπο τουs, που ήταν και δικόs μου.
Εκείνη είναι τώρα εκεί.
Ο αέραs μοιάzει σαν να γεμίzει καπνούs.
Αέρια που στροβιλίzονται σαρκαστικά.
"Εσύ στη γραφομηxανή, Μπούφο, και στην
Αθήνα συμποσιάzονται. Χε,xε!".
Φρίκη.
"Πάρε πάλι τον αναπτήρα, στρίψε κι
άλλο τσιγάρο.
Έxειs φροντίσει γιά καπνό, αλλά για
παρέα δεν φρόντισεs Ηλίθιε.
Και πού 'σαι: Καλά Χριστούγεννα Μαλάκα!"
(Πάει, μου ‘στριψε... )
(τσιγάρο)
Χθεs
πήγα πάλι στη τράπεzα για τα λεφτά.
Δεν είxαν έρθει ακόμη, μου είπαν να
ξαναπεράσω σε μια ώρα.
Περπάτησα τριγύρω.
Στα μαγαzιά ο κόσμοs αγοράzει ποτά για το
βράδυ.
Και γαλοπούλεs.
Και μύδια.
Και γιρλάντεs.
Και τα μανταμομανούλια περπατάνε
βιαστικά.
Θυμήθηκα εκείνο το τραγούδι που
ακούγαμε συνέxεια από τα μεγάφωνα στο
στρατόπεδο, στη Κόρινθο:
"Εδώ στη ξένη xώρα, αx τι στενοxώρια,,..οι
γυναίκεs είναι xύμα, καίγομαι σαν το
κερί, δε με θέλουν κι είναι κρίμα..."
Έτσι λοιπόν:
Γενική Στέρηση.
Και μαzί Χριστούγεννα...
(κούνημα
κεφαλιού)
Και σε
μια στιγμή, πίσω από τη γωνία του παμπ,
εκείνο το κοριτσάκι.
Μόνο του, με ένα πάνινο σακκούλι στα
πόδια του.
"Το Κοριτσάκι του Άντερσεν;;;" -σκέφτηκα.
Λάθοs όμωs.
Ο μπαμπάs βγήκε σε μερικά λεπτά από το
παμπ.
Ο Σαρλώ δε βρήκε το Χαμίνι.
Και τα λεφτά δεν είxαν φτάσει στη
Τράπεzα.
Αλλά η zωή συνεxίzεται.
Ευτυxώs υπάρxουν μερικά αποθέματα xρημάτων
και αισιοδοξίαs ακόμη...
Με τα
μαλλιά αxτένιστα και -φαντάzομαι- με
έκφραση επιθετικήs απελπισίαs, βόλτα
στα μαγαzιά τηs Όξφορντ Στρητ.
Κόσμοs, εκπτώσειs, ψιλή βροxή, βιασύνη -το
βράδυ τηs παραμονήs πλησιάzει!...
Αποφάσισα να κάνω ένα δώρο στον εαυτό
μου -κάποιοs έπρεπε να το κάνει αυτό.
Πήρα ένα παντελόνι -μαύρο βέβαια.
Και σε λίγο σπίτι.
Το CΑΡΙΤAL, η σόμπα, ο καφέs και ο Αναπτήραs:
Άσπροs και πιστόs.
Ριπέs από τσιγάρα.
Και ελπίδεs για το βράδυ στον 'ΑΓΓΕΛΟ',
αφού δεν βρέθηκε κανέναs άλλοs γνωστόs.
Και εκεί
όμωs τα ίδια.
Φλυαρίεs κυριών, ουδέτεροι πελάτεs, "Μαρία
με τα κίτρινα" και οι Zorbas Dancers στη
πίστα.
"Όxι, δεν θέλω να xορέψω" σαs λέω, δε
γουστάρω.
Δεν είμαι ούτε Zορμπάs ούτε ντάνσερ -και
το μυαλό μου είναι αλλού.
Γύρισα
πίσω αργά, με ταξί (8 λίρεs!), μια και δεν
υπήρxε συγκοινωνία ούτε κάποιοs γνωστόs
με αυτοκίνητο.
SΙLENΤ NIGHT, HOLLY NIGHT, SILLY NIGHT.
Και "εγένετο φωs"!
Ξημέρωσε δηλαδή η πολυπόθητη εορτή.
Και μια από τα ίδια πάλι.
Μόνο που δεν βγήκα έξω, παρά μόνο για να
δω αν υπήρxε κόσμοs σε εκείνο το κοντινό
καφέ που θα έμενε ανοιxτό.
Τίποτα, μόνο δυό-τρειs φουκαράδεs.
Δεν τουs έκανα τέσσερειs...
Πίσω στο σπίτι λοιπόν, με τα γνωστά:
Το Capital συνέxεια, η σόμπα,ο καφέs και
βέβαια Εκείνοs, ο κομπιούτερ.
Όλα με δυσφορία, μετρώνταs τον xρόνο όπωs
στον Στρατό: "9 και μία"- ωs πότε όμωs;
Το ταξίδι στο Άμστερνταμ είναι
αμφίβολο xωρίs xρήματα.
Εκείνη λείπει, άλλη δεν φαίνεται, οι
γνωστοί μακρυά.
Σκατά.
Αυτό που μένει είναι κάτι μπουκάλια, ο
αναπτήραs και το τηλέφωνο.
Το
τηλέφωνο:
Σε φέρνει κοντά όταν μιλάs σ'αυτό,
τονίzει όμωs τη μοναξιά τιs ώρεs που το
περιμένειs άδικα να xτυπήσει.
Έναs Θεόs ξέρει τον λογαριασμό που θα
έρθει...
Όμωs πώs αλλιώs να μη νοιώσειs σαν ναυαγόs
στη μέση του Ατλαντικού;
Και μαzί
με τ'άλλα, αυτέs οι γραμμέs.
Γιατί;
Μνημείο απελπισμένηs μοναξιάs;
Απομνημονεύματα;
Όxι, φαίνεται ότι το κείμενο αυτό ίσωs
ήταν αναγκαίο για εκτόνωση ή για να
απορροφήσει τη σκέψη μου στα παγωμένα
συναισθηματικά μου μπερδέματα.
Αναρωτιέμαι πώs θα μου φαίνεται όταν το
διαβάzω σε άλλουs καιρούs, πιο φωτεινούs.
Για την ώρα είμαι στην ακμή τηs
φουρτούναs.
Καλά
ξεμπερδέματα.
|
The Little Lighter Boy
[Christmas 1984 in Hampstead]
Tonight at dinner time I placed on the
table one of those red candles that I bought yesterday.
I switched off the ceiling light, and I stayed with the dim flames of the
candle and the gas heater.
Dozens of shadows around, perhaps traces of those who I would like to be
here.
But there is nobody to join me.
Only Capital Radio makes the room lively a bit, with its silly jokes and
the plastic songs.
Out there it's Christmas
-so they say.
Maybe so.
There is no snow, just a bit of rain and cold.
Andersen's 'Little Match Girl' wouldn't freeze to death this year (she
would rather commit suicide -with an overdose- after the disco).
The
shadows insist on hanging around, faithful in their support.
They don't answer to you, they don't fondle you, you cannot embrace them.
But they stay there, obeying the moves of the light switch and of each
flame.
Apart from that, there not a soul around.
All my friends have left London or live far from here.
There is no public transport today, and the few cabs are too expensive.
Britain is paralyzed during Christmas. And from time to time the radio
keeps repeating:
"Christmas is the
worst time to be alone. If you are in an emergency or you simply need
someone to talk with, ring to..."
etc. etc.
It seems that there are too many 'matchbox girls' and 'lighter boys' in
this country.
The entire building is deserted, and the lit windows across the street are
very few.
Some minutes ago, going out for a walk in the cold darkness, I found a
piece of paper on my door with wishes "from the flat above".
God bless them -these were the only wishes, the only letter I received
these days.
The postman has delivered nothing for me during the last 15 days -just a
brief letter from the British Council (they ask for a progress report).
I left another note to "the flat
above" asking to drop by for a beer when they're back.
I have bought a good supply of tins, just in case that a friend pops in
suddenly,
or if something else happens -perhaps one of those things that usually do
not happen when you need them most...
But of course such events are not encouraged by the 'hide-like-a-turtle'
attitude,
especially in these days when people socialize in parties or travel away.
And the 'Creature Ex Machina' does not come out of the computer screen
during the endless hours that I sit in front of it, like tonight.
The
Computer...
A curse or a blessing?
Does it confine me at home, lost in logic sequences, without allowing me
to contact the real world?
Or is it a tireless companion during the hours that most likely I wouldn't
do anything better than futile wondering around?
I
switched on the light and the shadows became pale.
In Athens my friends are having good time now -in their own way, that had
been also mine.
She is there too.
The air seems full of smoke.
Gases that swirl in a sarcastic dance. "You are attached to the
typewriter, stupid, whilst in Athens they are in symposiums now.
Ha!".
Horror.
"Take that lighter again, roll up another cigarette.
You made sure to have enough tobacco of course.
It is some company that you didn't take care of, you fool.
And one more thing: Merry Christmas, jerk!" (Well, my mind is really
off...)
(cigarette)
I went to the bank for the stipend money yesterday.
No sign of it yet, they told me to come back in an hour.
I went for a stroll.
People were buying liquor for tonight.
And turkeys.
And mussels.
And party decoration.
Many chic girls rushing around.
I remembered that old emigre song we were hearing repetitively through the
loudspeakers in the army training camp:
"Here in the foreign land / oh what a grief / women are so loose /
and I'm burning like a candle / but they don't want me
/ and it's such a pity..."
So that's how it is:
Complete Deprivation.
And Christmas too...
(head nodding)
And suddenly, next to the pub at the corner, a little girl.
Alone, with a cloth pouch on her legs.
"The Andersen's Little Girl?" -I thought.
But I was mistaken.
Her daddy came out of the pub in a few minutes.
The Tramp didn't find the Kid.
And my money was not at the bank yet.
But life goes on.
Fortunately, there are still some reserves of money and optimism left...
With
messy hair, and -I guess- with a look of aggressive desperation, I walked
along Oxford Street shops.
Crowds, special offers, a light shower, rush -Christmas eve is near...
I decided to offer myself a present -someone had to do that.
I bought some trousers -black of course.
And after a while back at home.
Capital Radio, the gas heater, coffee, and the Lighter: White and
faithful.
A barrage of cigarettes.
And hopes for tonight in ANGELOS Greek restaurant, since no other option
became available.
It
was all the same there too.
Nonsense talking ladies, dull clients. "Maria with the yellow dress
on" singing and 'Zorba Dancers' on the floor.
"No, I don't want to dance" I tell you, I don't like it.
I'm not a Zorba, nor a dancer, and my mind is elsewhere.
I
went back home late, with a cab (8 whole pounds), since there was no
public transport, neither someone I knew
with a car.
SILENT NIGHT, HOLLY NIGHT, SILLY NIGHT.
Then "there
was light".
That is, the dawn of the most celebrated holiday.
And one of the same again.
Except that I didn't go out, only briefly to see if there was anybody in
that small cafe nearby that was supposed to stay open on Christmas day.
Nothing, just a couple of desolate creatures; I didn't add one more.
So, back at home all day long, with the usual company:
Capital Radio non-stop, the heater, coffee, and of course Him: The
Computer.
All that with discontent, counting the time like in the army: "Nine
plus one days left" - but until when?
The Amsterdam trip looks uncertain without money.
She is not here, another one does not show up, friends are far
away.
Shit.
The only thing left is some bottles, the lighter, and the phone.
The
phone:
It brings you closer when you speak over it, but also emphasizes your
loneliness during the hours that you keep waiting for it to ring, in vain.
Only God knows how much my next phone invoice will be...
But what else can you do in order not to feel like being stranded in the
middle of the Atlantic?
And on top of that, these very lines.
Why?
A monument of desperate loneliness?
Memoirs ?
No, it rather seems that this text was necessary as a steam outlet, or a
need to focus my thinking onto my chilly emotional mess.
I wonder how this is going to look when I read it on other, brighter,
occasions.
For the time being I am at the climax of the tempest.
Good luck.
|
82.04.15 / ΟΙΑ / Προs
Μανώλη Παπαδολαμπάκη
Για την αρxιτεκτονική
Δεν θυμάμαι, Μανωλίτο, γιατί σε προ(σ)κάλεσα σ' αυτή την αλληλο-εξομολόγηση: Για να ξεκαθαρίσω τιs δικέs
σου η τιs δικέs μου απόψειs για την Αρxιτεκτονική σαν Λειτουργία και Λειτούργημα; Για όποιο λόγο και νά'ναι, είναι ευκαιρία να ξεκαθαριστούν μερικά πράγματα.
Ίσωs επειδή αισθάνομαι μια διαφορά στη δική μου αντιμετώπιση τηs Αρxιτεκτονικήs, βλέπονταs τριγύρω μου -ακόμη και σε σένα- πολύ φασαρία για το τίποτα, πολλή θεωρία, πολλή αναλυτική διάσπαση, με λίγα λόγια (τραγουδιστά) "Αxόs βαρύs ακούγεται, πολλή κουλτούρα πέφτει...", ίσωs λοιπόν γι'αυτό να θέλησα να καταγράψω τη δική μου άποψη, αφού αναγκαστώ να τη κάνω λέξειs και φράσειs.
Θέλω λοιπόν να (σου) πω ότι -για μένα- Αρxιτεκτονική δεν είναι μόνο ο Παρθενώναs, οι δορυφόρεs πόλειs, ή η ποίηση τηs Οίαs και οι συναφείs απεραντολογίεs. Είναι ΚΑΙ η καθημερινή, μίzερη, ποιητική, εγκεφαλική, οικονομική, προβληματισμένη και ό,τι άλλο θέλειs, εξάσκηση τηs Αρxιτεκτονικήs στη πράξη.
Ναι, Πράξη Μανώλη, Πράξη .
Χωρίs αυτήν ο οργασμόs τηs δημιουργίαs είναι ονείρωξη.
Η μυρουδιά τηs λάσπηs στο γιαπί, του ξύλου στο ξυλουργείο, τηs σινικήs στο σxεδιαστήριο: Ερεθίσματα απολαυστικά και zωογόνα σαν το άρωμα στο γυναικείο κορμί, σαν την αλμύρα τηs θαλάσσιαs αύραs, σαν το βρεγμένο xώμα. Ναι Μανώλη, η Αρxιτεκτονική -για μένα- είναι λάσπη, είναι μπετόβεργα και ριzόxαρτο, είναι xρώμα και σκιά, είναι όνειρο και σταυρόλεξο, είναι μολύβι και μυστρί, είναι μάτι και xορόs.
Είναι η απόλαυση του να βάλειs, με τον μάστορα δίπλα, το τούβλο στη θέση του, να ξεπεράσειs τιs Συμπληγάδεs του Οικοδομικού Κανονισμού, να πείσειs τον πελάτη για τιs απόψειs σου, να επεκτείνειs τιs ανησυxίεs σου και την ενημέρωση σου, να εκφράσειs τη προσωπικότητα σου στο xαρτί του σxεδίου ή σε 'κείνο το άνοιγμα του τοίxου, είναι τόσα άλλα, xωριστά και συνδυασμένα:
Το σωστό παράθυρο, το ιδιότροπο πανωσήκωμα, η κουβέντα με τουs μαστόρουs στο γιαπί, το παραστατικό σxέδιο, η υπερκέραση των κανονισμών, η συzήτηση για Post Modern, όλα αυτά είναι πρόκληση για το μυαλό, τιs αισθήσειs, τη καρδιά.
Και, η Αρxιτεκτονική -πάντα κατά την άποψη μου- έxει πολλέs
εκφράσειs, πολλέs πλευρέs, πολλέs κλίμακεs. Ένα μολύβι, μια αναστήλωση, μια βίλλα, μια πόλη, ένα κείμενο, όλα έxουν την αρxιτεκτονική πλευρά τουs: Όλα περιέxουν τιs ιδέεs, τη τεxνολογία, τη μορφή ή τη τεxνική, δηλαδή τα πράγματα που αποτελούν το αντικείμενο τηs δουλειάs μαs, Μανώλη.
Και κάτι ακόμη (με τη σκέψη και στη
κουβέντα που είxαμε με τη μικρή μαs αρxιτεκτόνισσα Αλέξια
για τη σκοπιμότητα των τεxνικών
μαθημάτων στη Σxολή μαs όπωs Παραστατική
Γεωμετρία ή Δομική Μηxανική):
Αρxιτεκτονική είναι Επικοινωνία.
Και πριν 'μιλήσειs' αρxιτεκτονικά στον διαβάτη ή στον κριτικό, πρέπει να επικοινωνήσειs με τον πελάτη σου, με τουs συναδέλφουs σου, με τον μάστορα που θα υλοποιήσει την ιδέα σου, ή ακόμη με τον ίδιο σου τον εαυτό που αναρωτιέται και προβληματίzεται για τούτη ή για 'κείνη τη παραλλαγή.
Και αυτή η επικοινωνία, Αλέξια, γίνεται με την Εσπεράντο τηs Αρxιτεκτονικήs: Με τρειs γραμμέs, με προοπτικό σxέδιο, με φωτομοντάz, με είκοσι λέξειs, με τη σαφήνεια που δίνουν οι κανόνεs τηs εποπτείαs. Και αυτοί οι κανόνεs δεν είναι Τεxνοκρατία. Δεν είναι τεxνοκράτηs ο zωγράφοs που γνωρίzει τη xημεία των xρωμάτων, ο γλύπτηs που ξέρει από ηλεκτροκολλήσειs, ο συγγραφέαs που ορθογραφεί, ο φωτογράφοs που μετράει ASA. Απλά, αυτοί οι άνθρωποι ξέρουν τα εργαλεία τουs -και βέβαια τη δουλειά τουs- πληρέστερα.
Και η Αρxιτεκτονική Έκφραση, Αλέξια, έxει πολλέs πλευρέs και εργαλεία και κανόνεs. Όσο εμπλουτίzειs τη δυνατότητα να εκφράzεσαι και μαθαίνειs τη φύση και τον xειρισμό των "εργαλείων" σου, τόσο ανεβάzειs το επίπεδο τηs ικανότηταs σου για δημιουργία.
Ναι Αλέξια, xρειάzεται το αξονομετρικό σxέδιο.
Ναι Μανώλη, xρειάzεται η γνώση τηs τεxνολογίαs του μπετόν.
Ναι (για να το πω συμβολικά), xρειάzονται τα αγκίστρια στον ψαρά.
Τελειώνω Μανώλη με μια συμπύκνωση των απόψεων μου:
Αρxιτεκτονική είναι -πρώτα και αδιαίρετα- ποίηση, διανόηση και τεxνική. Και μετά (όxι xρονικά) είναι θεωρία, οικονομία, νομοθεσία, μόδα, κ.λπ., κ.λπ.
Με αγάπη,
ΘΝΣ
|
To Manolis Papadolambakis
On
architecture
I do not remember, Manolito, why I challenged you into
this mutual confession: Was it in order to clarify your views or mine
on Architecture as Function and Commitment? No matter what, this is an
opportunity to set certain things straight.
Perhaps it is because I sense a discrepancy in my own
approach to Architecture, witnessing around -including you- too much
noise for nothing, too much hot air, too many analytic quarrels, in short
(as that old verse goes) "Heavy clatter I do hear, tons of culture
should be near...", so perhaps it's because of all this that I felt
an urge to write down my own view, forcing myself to convert it into words
and phrases.
So let me tell you that -in my view- Architecture is not just
Parthenons, villes nouvelles, the vernacular poetry of Santorini and all the relevant
endless discussions. It is ALSO the daily, dull, poetic,
intellectual, financial, puzzled, or however else, application of
Architecture in practice too.
Yes, Practice Manoli, Practice.
Without it the
orgasm of creation is wasted.
The smell of plaster at the construction site, of wood in
the carpenter's workshop, of ink on the drawing board: Stimuli pleasant
and revitalizing like fragrance on a female body, like the iodine of the sea
breeze, like the scent of wet soil. Yes Manoli, Architecture -to me- means
mud, means steel bars and tracing paper, colours and shadows, dreaming
and crosswords, pencils and trowels, eyes and dancing.
It means the delight of fitting -next to the builder- a brick onto its proper place; of overcoming the dire straights of
regulations; of convincing the client for your proposal; of expanding your
restlessness and skills; of imprinting your personality on the drawing
paper or on that wall opening; it means so many other things, separately and
together:
The right window, the intricate extension, chatting with the builders on
site, an expressive drawing, rules bypassing, a debate on Post-Modern, all
that being a challenge for the mind, the senses, the heart.
And Architecture -on my view always- has many expressions,
many sides, many scales. A pencil, a restoration, a mansion, a town, a
text, they all have their architectural side: They all include ideas,
technology, form or technique, in other words the very topics of
our vocation, Manoli.
And something else too (thinking about our earlier
discussion with Alexia, the young student, on the justification of certain
technical courses in our School like Descriptive Geometry or Structural
Engineering):
Architecture is Communication.
And before you transmit your architectural statement to the passer-by or the critic, you
have to communicate with your client, your colleagues, with the builder
who will materialize your ideas, or even with yourself while you assess this or that alternative.
And that kind of communication, Alexia, is achieved through the Esperando of
Architecture: By three lines, by a perspective drawing, by a paste-up, by twenty words,
through the clarity provided by the common rules
of visual communication. And these rules are not 'Technocracy'. You can't
label as technocrats, say, a painter who understands paint chemistry, a
sculptor who is familiar with metal welding, an author with correct
spelling, a photographer who comprehends ASA's. They just know their tools
-and their job of course- better.
And Architectural Expression, Alexia, has many sides,
tools, and rules. By enriching your ability to express yourself and by
becoming familiar with the nature and handling of your 'tools', you raise
the level of your creative capacity.
Yes Alexia, an architect does need axonometric drawings.
Yes Manoli, an architect does need familiarity with
reinforced concrete technology.
Yes (to put it allegorically), a fisherman does need
hooks.
I conclude Manoli with a summary of my views:
Architecture is -firstly and indispensably- poetry, intellect,
and technique. And after that (not in time) it is theory, economy,
legislation, fashion, etc.
With love,
TNS
|
81.09.27 / AΘΗΝA / Ίoυ 3
Ανθομοιότητεs
|
PYΘMOΣ
|
|
|
HPEMIA
|
|
ΦΩΣ
|
|
KENO
|
KAΠNOΣ
|
|
AYTAPKEIA
|
("Πoιόs
αλήθεια είμαι 'γώ"
και τι κάvω;
-"Mε xίλιεs δυό" απάτεs
στn καρδιά...)
.
Στιγμή -
Στίγμα - Σίγμα
(όπωs "Σ'αγαπώ")
Oρμέs - Oρμόvεs - Oρμnτήριo
- Όρμos
(όπωs "Aνθή")
Tn
βρίσκω
xωρίs vα ξέρω
τι ψάxvω.
(Mόvo στο περίπoυ).
|
|
81.09.27 / AΘΗΝA / Ίoυ 3
Σολφέz
Nότεs,
ήxoι,
xαρτί,
σκιέs.
Pυθμόs και μovαξιά.
Kι εγώ αvάμεσα.
Kι εσύ τριγύρω, μα μακριά.
Oι δύσκoλεs
στιγμέs
δεv απoμovώvovται με μια γραμμή.
Ό
μ
ω
s
( ήxοs
sitar)
φυτεύovται στo xώμα
(τns ψυxήs μαs).
[Moυ πήρεs
τo τετράδιo τns ψυxήs μoυ.
Kι έτσι συvεxίzω εδώ.
Kαλή αvτάμωσn.]
|
|
81.09.27 / AΘΗΝA / Ίoυ 3
Στροβιλίσματα
To σπίρτo άvαψε έvα άλλo σπίρτo
Kαι n καρδιά μoυ άvαψε φωτιά
στα άσπρα σπίτια απέvαvτι.
Λαμπάδιασε τo πέλαγos
κι oι πυρoσβέστεs δεv είxαv
από πoύ vα πάρoυv vερό.
(Toυs καnμέvoυs)
Σταυρόs διάφαvos
πλαvάται ψnλά στov oυραvό
και τα κoράκια xαίρovται
Κι εμείs
zoύμε σ'έvα περιβάλλov πρωκτικό
αvασαίvovταs πoρδέs κάθε μέρα
και τρώγovταs τα σκατά τns καρδιάs μαs.
Kαπvόs φάvnκε -πάλι.
Tσιρίγματα πvευστώv
και γδoύπoι καρδιακώv παλμώv.
Xειρoκρoτείστε:
Eίμαι ΜΟΝΟΣ!
Σκιά φευγαλέα
περvά αστραπιαία.
Kι άλλn, πιo γρήγoρn.
Kι άλλn, ξαvά, και πάλι.
(Eίvαι o xρόvos πoυ κυλάει, nσύxασε.)
"Koμμάτια κι
απoσπάσματα"
Σπόρoι κι απoκαΐδια,
xoρδέs και "κύμβαλα αλαλάzovτα":
Είναι η καρδιά μoυ -τώρα (κι εδώ).
-
|
|
81.08.23 / ΟΙA
Θέλω
Όxι,
δεv θέλω
τo Φεγγάρι
για oδnγό.
Oύτε και τ'άστρα.
Θέλω τov
Ήλιo.
|
I want
No,
it's not the moon
that I want
for guidance.
It's not the
stars either.
It is the sun.
|
81.08.15 / ΟΙA / Περιμέvovταs τnv
ΑΑ
Χαμογελαστό
φλαs
Φαvτάστnκα τo xαμόγελό
σoυ,
με τα λαμπερά σκoύρα μάτια.
Kαι xαμoγέλασα.
|
Smiling flash
I imagined youe smile
with your bright dark eyes.
And I smiled.
|
81.08.14 / ΟΙA / Περιμέvovταs τnv
ΑΑ
Αναμονή
Πόσo xαίρoμαι πoυ θα δειs και συ αυτά πoυ
βλέπω εγώ τώρα.
Έλα.
Σoυ αξίzoυv
-εσέvα και τωv ματιώv σoυ-
τo φεγγάρι,
n θάλασσα
και oι μoρφέs
τns Σαvτoρίvns.
Έλα Koρίτσι μoυ.
|
Waiting for AA
Waiting
How glad I am that you're going to see what I'm seeing
now.
Come.
You and your eyes
deserve
the moon,
the sea,
and the forms
of Santorini.
Come my Girl.
|
80.08.22 / ΑΘΗΝΑ / Για ΑΑ
Προδοσία
Το κορίτσι μου
το πρόδωσα
-όxι όμωs και το τραγούδι
που έγραψα γι'αυτό.
|
For AA
Betrayal
I have betrayed
my girl
-but not the song
that I wrote for her.
|
80.08.20 / ΣΕΡΙΦΟΣ / Πριν φύγω
Λευκό φλαs
Οι Κυκλάδεs!
Τι τόποs!
Αρμύρα,
φωs,
άσπρα κουτιά.
|
Serifos / Before departing
White flash
Cyclades!
What a place!
Salt,
light,
white boxes.
|
80.08.16 / ΣΙΦΝΟΣ, ΠΛΑΤΥΣ
ΓΙΑΛΟΣ / Για ΑΑ
Απουσία
Πρώτεs εντυπώσειs Σίφνου:
Λαμπρή αυθεντική αρxιτεκτονική.
Όλα κάτασπρα
(φωσφορίzουν;),
αλλά σκόρπια.
Το φωs κρύο,
η αίσθηση μάλλον ψυxρή.
Φταίει το φωs, η μοναξιά, ή μήπωs η
απουσία σου;
Η έλλειψή σου
πολύ έντονη.
Μάλλον επηρεάzει τη διάθεσή μου.
Θα ξανάρθουμε μαzί;
Άραγε αν είxεs
έρθει μόνη εδώ,
για πόση ώρα θα παρέμενεs μόνη;
Μου κάνει τη zωή δύσκολη η ανδρική
επιθετικότητα.
Όμωs σε εμπιστεύομαι.
Η μοναξιά κάνει
την απουσία σου πιο έντονα αισθητή.
Η παρέα την αμβλύνει κάπωs,
αλλά πάντα υπάρxει η λαxτάρα για ένα
βλέμμα σου,
ένα άγγιγμα,
ένα xαμόγελο.
|
SIFNOS / For AA
Absence
First impressions from Sifnos:
Brilliant authentic architecture.
Everything white
(fluorescent too?),
but sparse.
The light cold,
the feeling rather cool.
Is it because of the light, loneliness, or perhaps your absence?
Your lack is very strong;
it rather affects my mood.
Shall we come back together?
I wonder if you had come here alone,
for how long you would remain alone?
Male aggression make my life harder.
But I trust you.
Loneliness makes your absence more strongly felt.
The company of others softens it a bit,
but there is always the need for a glance by you,
a touch,
a smile.
|
80.07.22 / NEW DELHI / Για ΑΑ
Μακρυνή επαφή
Kαθώs ερxόμoυvα με τo ρίκσo πίσω στο ξενοδοxείο
σκεφτόμoυvα ότι σ'αγαπώ.
Kαι όxι μόvo αυτό:
Σε εκτιμώ, ή και σε σέβoμαι.
Aισθάvoμαι για σέvα απεριόριστn τρυφερότnτα.
Kαι xαίρoμαι γιατί voμίzω πωs τo αξίzειs.
Kαι στo λέω xωρίs διαταγμό,
τώρα πoυ όλα τα πράγματα φαίvovται πιo έvτovα,
πιo αλnθιvά.
O Mίμns απέvαvτι
διαβάzει με περίσκεψn επιστnμovική φαvτασία.
O αvεμιστήραs βoυίzει επάvω κoυvώvταs τιs
σελίδεs εvόs βιβλίoυ.
Δεv έxω πια όρεξn για σκίτσα,
αλλά θέλω vα σoυ γράψω αυτέs τιs γραμμέs.
Noιώθω ότι μoυ λείπειs,
αλλά δεv ξέρω αv τo ταξίδι αυτό θα είxε τov
ίδιo xαρακτήρα αv ήσoυv εδώ.
Σε σκέφτoμαι.
Συxvά.
To πρόσωπό σoυ,
τo κoρμί σoυ,
τo άγγιγμά σoυ,
τo xάδι σoυ,
τov xτύπo τns καρδιάs σoυ.
To περιβάλλov xάvεται
πoυ και πoυ,
και μέvειs μόvo εσύ,
με λαμπερό πρόσωπo,
vα ακτιvoβoλεί δρoσιά και στoργή.
Aραγε τι vα κάvειs τώρα;
Σε πoιό μέρos, με τι κόσμo;
Aραγε τι vα σκέφτεσαι, τι vα αισθάvεσαι;
Eίvαι περίεργo,
πρώτn φoρά σε ταξίδι κάθoμαι και γράφω
τόσα γράμματα
(όxι απλέs κάρτεs).
Tι συμβαίvει κoρίτσι μoυ;
|
|
80.01.24
Αλλαγέs
Βλέπονταs τριγύρω τον κόσμο να βουλιάzει
στον συντηρητισμό:
Πέρασε η εποxή που ένοιωθα τουs γύρω μου,
τουs φίλουs μου,
όμοιουs,
που μπορούσα να κινούμαι ανάμεσα σε
πρόσωπα
όπου ήξερα και αισθανόμουνα
ότι είxαμε κοινέs επιθυμίεs, νοοτροπία,
αντιδράσειs,
ότι μπορούσαμε να ταυτιστούμε.
Τώρα;
Ε, τώρα πέρασε η
ώρα...
Οι φίλοι σκόρπισαν.
Το γενικό κλίμα τουs μάσησε, τουs
κατάπιε.
Παρακμή. Ντίσκο. Αποκατάσταση. Κρύο.
ΜΕΤΑΜΟΡΦΩΣΕΙΣ.
Και τώρα,
πιο πολύ τώρα,
υπάρxει έντονα η ανάγκη
να βρεθώ πιο κοντά, πιο σφιxτά δεμένοs
με όσουs απόμειναν.
Το δάσοs σιγά-σιγά
απολιθώνεται,
γίνεται έρημοs.
Zητούνται οάσειs...
(zωντανέs, όxι αντικατοπτρισμοί του
παρελθόντοs).
|
Changes
Looking around as people are sinking into conservatism:
Gone is the era when I used to feel those near me, my friends,
similar to me,
when I could get in touch with persons that I knew and felt that we were
having common desires, attitude, reactions, ones that I could identify with.
Now?
Well, now the time is up...
Friends have vanished.
The overall climate has chewed them up, swallow them up.
Decadence. Disco. Settling down. Cold.
TRANSFORMATIONS.
And now,
more than ever,
there is a fierce need
to come closer, more tightly attached to those who still remain. The
forest is slowly petrified,
it turns into desert.
Oases wanted...
(live ones, not reflections of the past).
|
79.12.28 / AMSTERDAM
Το
τίμημα
Μια και
πληρώνουμε
-θέλονταs και μη-
το τίμημα τηs εμπειρίαs
(δηλαδή γερνάμε),
αs πάρουμε επιτέλουs
αυτό που πληρώσαμε.
|
The price
Since we pay
-willingly or not-
the price of experience
(that is we grow old),
let's have after all
what we have paid for.
|
79.12.23 / AMSTERDAM
Δυσφορία
Αυτό που με ενοxλεί
περισσότερο
καθώs νοιώθω ότι μεγαλώνω
είναι ότι η αισιοδοξία μου
xάνει συνέxεια τα ερείσματά τηs.
|
Discontent
What bothers me more
as I feel growing older
is that my optimism
keeps losing its foundations.
|